Monday 24 December 2018

RWE za Božić svojim kupcima poklanja veći račun za struju i plin!

Prema novim cjenicima RWE-a koji vrijede za iduću godinu kupcima će cijena opskrbne naknade porasti čak 2 puta

Time će građanima Republike Hrvatske koji su u nadi da će imati manje račune za struju i plin promijenili svog opskrbljivača na RWE mjesečna obveza prema RWE-u porasti za 15 kuna mjesečno odnosno 183 kune godišnje. 

Ne zvuči puno za jednog kupca no RWE-u koji trenutno ima ~140 tisuća kućanstava na opskrbi strujom (ukoliko se uračunaju preuzeti kupci HTa i 220v) to znači nevjerojatnih 22 milijuna kuna dodatne zarade godišnje. Nije malo za jedan potez pera za kojega nitko zapravo ne zna. 

Novi cjenici objavljeni su na službenim stranicama velike njemačke grupacije RWE tj innogy (nedavno su se izdvojili u zasebnu grupaciju) u Hrvatskoj na idućim web stranicama: poveznica 1 i poveznica 2. Promjenu cijena nije popratila obavijest, jasno vidljiva vijest na web stranici ili u medijima ili pismo kupcima kako će do promjene cijene opskrbne naknade doći. Navedeno nas vodi do zaključka kako RWE možda i ne želi da se zna za ovu promjenu bez da se potrudi i pronađe. 



Promjena cijena događa se pred Božić i Novu godinu iz čega se da zaključiti da je ovo svojevrsni poklon kupcima za blagdane.




Direktor RWE Hrvatske g. Kraus pri kupnji plinske mreže u Koprivnici
Netko će se zapitati što je tu zapravo problematično? Informacija je objavljena samo kroz novi cjenik dostupan na www.rwe.hr te se čini da RWE svojim kupcima nije jasno, transparentno i na vrijeme dao do znanja da ih čeka povećanje cijena tj. promjena ugovorenih uvjeta.

Ovakvim postupkom RWE sebi osigurava značajnu financijsku korist a kupci možda neće niti primjetiti a kamo li reagirati na promjenu cijene. Nije upitno da tvrtke posluju s ciljem ostvarivanja dobiti no fer je i etički da kupci jasno znaju što ih očekuje te da imaju pravo odluke i izbora ukoliko dolazi do promjena ugovorenih uvjeta.


RWE se i u prošlosti provlačio po medijskom prostoru - nažalost ne po najboljim praksama

Nažalost, ovo nije prvi put da se RWE provlači po medijskom prostoru zbog problematičnih i potencijalno nezakonitih poslovnih praksi. Prošlih godina je RWE često bio optuživan za “muljanje” i obmane kupaca (op.a. iz priopćenja HEP-a iz 2014.):


"Nerijetko se prodajni agenti tih opskrbljivača (op.a. misli se na RWE) predstavljaju kao zaposlenici HEP-a, traže uvid u račune za električnu energiju, mogućnost pristupa brojilu i očitanje brojila, pozivaju se pri tome na poslovnu povezanost i dogovor s HEP-om o zajedničkom tržišnom nastupu. Uz slučajeve krivotvorenja potpisa kupaca, HEP je zaprimio i prijave kupaca koji su, nakon odbijanja potpisivanja ugovora, bili izloženi verbalnom nasilju i prijetnjama. Ono što je znakovito jest da su ciljana skupina za takvo obmanjivanje u pravilu ljudi starije životne dobi s kojima se na prevaru zaključuju ugovori o opskrbi električnom energijom. Nerijetko akviziteri obećavaju nerealno niske cijene ili navodne popuste kao nagradu za dugogodišnju vjernost HEP-u i redovito podmirenje računa za električnu energiju”

Što je bilo popraćeno televizijskim reportažama „Provjereno“ Nove TV (30. listopada 2014. i 28. siječnja 2016.) i brojnim drugim reportažama koji se tada punile medijski prostor. Srećom, posljednjih godina nije bilo sličnih medijskih napisa no čini se da je upitna i netransparentna poslovna praksa i dalje ostala ista.


Što je sa našim starijim građanima? Vjerojatno nisu ni svjesni promjene

Kako je bilo isticano u medijima često su ciljne skupine kupaca bili građani starije životne dobi koji nemaju pristup svim dostupnim informacijama ili različitim mogućnostima koja im se nude na tržištu.



Nadalje, RWE se kroz svoje Opće Uvjete (poglavlje Proizvodi i cijene Opskrbljivača) maksimalno zaštitio od ovakve situacije:



Opskrbljivač po vlastitoj diskreciji u bilo kojem trenutku može izmijeniti cjenovne liste






te kako:
Kupac je ovlašten raskinuti Ugovor bez naknade i s učinkom od dana kada predviđeno povećanje cijene stupa na snagu. Obavijest Kupcu o izmjeni cijena zajedno s informacijom o navedenom pravu na raskid Ugovora, bit će dana objavom na Web stranici Opskrbljivača.

Ukoliko su zaista kupci RWE-a većinom građani starije životne dobi koji su ugovore potpisivali s terenskim prodajnim predstavnicima RWE-a, postavlja se pitanje da li su njihova prava povrijeđena ovakvim postupkom RWE-a? Naime, poznato je da građani starije dobi nisu česti korisnici interneta te da možebitno time neće biti ni svjesni ove situacije tj. promjene cjenika.


Što napraviti?

Savjetujemo sve građane koji su nezadovoljni ovakvom poslovnom praksom da:
  • obavijeste svoje sugrađane korisnike RWEa o ovoj jednostranoj promjeni cijena
  • te da iskoriste svoja tržišna i potrošačka prava te izaberu opskrbljivača koji trenutno nudi najbolje cijene. S obzirom na jednostrane promjene uvjeta RWE-a imaju pravo na raskid ugovora bez dodatnih troškova. 

Kako doći do dodatnih informacija?

Informacije o trenutno dostupnim mogućnostima i igračima na tržištu električne energije za kupce iz kategorije kućanstva mogu se pronaći na stranicama Hrvatske energetske regulatorne agencije:
no nažalost većina informacija nije osvježena (npr. RWE je nedavno preuzeo sve kupce Hrvatskog Telekoma d.d. i 220V d.o.o.-a) pa tako ni tarifni kalkulator iz kojeg bi kupci mogli zaključiti koja im je opcija najbolja.


Što dalje očekivati?

U idućoj objavi napraviti ćemo i detaljnu kalkulaciju troška električne energije i preporuke koji od njih je trenutno najbolji za kupca. Nastavite nas čitati 

No comments:

Post a Comment